Overblog

Top articles

• Maandag 17 oktober - Warschau

20 octobre 2016 ( #Dagboek moskou expo )

Net als in het heengaan, rijden we niet op maandag. Aangezien we gisteren zo goed zijn opgeschoten, kunnen we vandaag Warschau bezoeken. De bus stopt op een 150 m van de camping, overstappen op een bus richting centrum en we zijn er - 10 km verder dan...

• Donderdag 13 oktober - tentoonstelling !!!

14 octobre 2016 ( #Dagboek moskou expo )

Hebben ons toch nog mogen haasten. Marina's man kwam ons reeds halen om 16 uur. Blijkt dat het programma lichtjes veranderd was en we daar een uur vroeger moesten zijn. We komen toe in het "Huis aan de Vijvers", twee televisiezenders hadden al hun camera's...

• Zaterdag 8 oktober

09 octobre 2016 ( #Dagboek moskou expo )

Omdat het weekend de enige vrije dagen zijn die we hebben, is het het moment om met Patrick Moskou te verkennen. Hij had vooraf op internet de bezienswaardigheden van Moskou opgezocht (zoals elke toerist doet), en kwam af met een (klein) lijstje. Dus:...

• Dinsdag 27 september

29 septembre 2016 ( #Dagboek moskou expo )

Om 11 uur komt er een auto die stopt aan onze camper. Het is Marina. Zij komt ons halen. Alex moet het portret van Poetin dat hij gemaakt heeft meenemen. Natuurlijk ligt dat helemaal onderaan. Alle schilderijen moeten dus verplaatst worden en in een camper...

• Zondag 25 september

28 septembre 2016 ( #Dagboek moskou expo )

We willen graag een elektrisch vuurtje en een strijkijzer kopen. De winkels die niet zo ver zijn, verkopen alleen maar eten. Dus moeten we naar Auchan. Op de kaart is dat niet zo ver. Google maps duidt ons aan welke bus/tram en metro we moeten nemen,...

• Dinsdag 11 oktober

11 octobre 2016 ( #Dagboek moskou expo )

Ik ben helemaal uitgerust, voel me dankzij de antibiotica veel beter en ben klaar om er in te vliegen. Vandaag ga ik mee naar de nieuwe exporuimte om te helpen de schilderijen op te hangen, we mogen beginnen om 15 uur (na de middagservice dus). Maar waar...

• Zondag 16 oktober

20 octobre 2016 ( #Dagboek moskou expo )

's Morgens worden we vroeg wakker. We ontbijten en gaan terug op weg. Kilometers ver staan vrachtwagens te wachten tot de grens naar Rusland voor hen opengaat. Aan de kant van de weg staan regelmatig werf WC's opgesteld. Aangezien Maurice (onze GPS) ons...

• Laatste dag on the road, zaterdag 17 september

19 septembre 2016 ( #Dagboek moskou expo )

Zaterdagmorgen: we zijn vroeg wakker. Om 5u10 (onze tijd) vertrekken we naar de grens. Eerst moeten we in Terehova de grens van Europa over. Onze papieren worden gecheckt, een douanier komt de camper binnen en vraagt me enkele kasten open te doen. Maar...

• Zondag 9 oktober

10 octobre 2016 ( #Dagboek moskou expo )

Het regent! Weeral! Vandaag was ik graag met Alex en Patrick naar de Izmailovsky Market gegaan. Dat is een houten kremlin (= versterkte stad), vol met kraampjes. Souvenirs kosten er gemiddeld 50% minder dan in de souvenirwinkels op Arbat. Het is enkel...

• Maandag 26 september

28 septembre 2016 ( #Dagboek moskou expo )

Vandaag beslissen we het Novodevitsjijklooster te bezoeken. plan van het klooster In de Capitool reisgids MOSKOU lezen we: "Het mooiste van de halve cirkel van versterkte religieuze gebouwen ten zuiden van Moskou is wel het Novodevitsjijklooster, in 1542...

• 6de dag onderweg, vrijdag 16 september

16 septembre 2016 ( #Dagboek moskou expo )

Toen we in Frankrijk Maurice uitprobeerden (onze Tom-Tom) gaf hij ons aanwijzingen tot in Polen, verder kende hij het niet. Vrijdagmorgen dacht ik, ik probeer het toch nog eens, en wonder boven wonder, hij kende Litouwen wel (maar niet verder). Onderweg...

• Dinsdag 18 oktober

20 octobre 2016 ( #Dagboek moskou expo )

We vertrekken uit Warschau en nemen een andere route dan op de heenweg. De autostrade van Berlijn naar Hannover is volledig afgesloten wegens werken (dank je internet). Dus beslissen we via Dresden te gaan. Maurice wordt gevoederd met beetjes zodat hij...

• Woensdag 5 oktober

06 octobre 2016 ( #Dagboek moskou expo )

Vroeg opstaan vandaag, we moeten boodschappen doen. Ze willen een documentaire maken van een half uur, die gefilmd wordt hier in de camping gedurende 3 dagen. Alex moet een schilderij maken over "revolutie". Simpeler gezegd dan gedaan. Hij heeft zoveel...

• Zaterdag 15 oktober

20 octobre 2016 ( #Dagboek moskou expo )

Vandaag keren we naar huis terug. Ik zou graag aan de grens geraken, die 625 km verder ligt. De laatste dag dat onze visa geldig zijn is morgen. Je kan heel snel de grens overgeraken maar het kan ook tot 8 uur duren, afhankelijk van het verkeer. Hoewel...

• Dinsdag 4 oktober

05 octobre 2016 ( #Dagboek moskou expo )

Vandaag heb ik last van mijn maag, en ook hoofdpijn. Rusten en lezen! heerlijk! Moskou loopt niet weg. Opeens krijgen we een SMS (we worden het al gewoon). Om 18u25 moeten jullie aan Avtozavodskaya zijn. Vlug op Google maps gekeken waar dat zich bevindt....

• 4de dag onderweg, woensdag 14 september

14 septembre 2016 ( #Dagboek moskou expo )

Zoals gewoonlijk ben ik 's morgens vroeg wakker. Op de camping is het heel stil. Ik besluit toch eerst en vooral een douche te nemen. Zowel in de Wc's als in de douche veel blingbling. Luchtertjes, goudkleurige kranen... De caravans op de camping hebben...

• dinsdag 1 maart

02 mars 2016 ( #Dagboek )

Mmmm lekker uitgebreid ontbijt. Daarna, de bus op naar de luchthaven, we kennen de weg reeds. Metro (neeje, CDGVAL) naar Terminus 1, in vertrekhal zoeken waar Swiss air zit... de laatste dus! Inchecken, valiezen afgeven en naar de gate. We waren ruim...

• Zaterdag 1 oktober

02 octobre 2016 ( #Dagboek moskou expo )

Berichtje van Marina: om 12 uur worden we verwacht in restaurant Rukkola in de Nikolskaya ulitsa, 8/1. Dat is een zijstraat van het Rode Plein. Tram, metro en we zijn er. Geen idee wat ons te wachten staat. Eenmaal Marina er is, gaan we naar binnen. Een...

• Maandag 3 oktober

04 octobre 2016 ( #Dagboek moskou expo )

's Middags hebben we een afspraak met Aleksei en Alexander. We krijgen een Sms'je met het metrostation en het uur waarop we daar moeten zijn. Zo gezegd zo gedaan. Alex wordt live op de radio geïnterviewd in het programma "les étrangers" in govoritmoscou....

• Woensdag 19 oktober

20 octobre 2016 ( #Dagboek moskou expo )

De laatste etape ligt voor ons. Nog een 900 km te gaan en we zijn thuis. Krijg een beetje genoeg van autostrades. Het is altijd hetzelfde. Eerst bossen, velden en nog eens bossen, en nu bossen, velden en geluidswerende muren. Het begint zijn tol te eisen....

• Vrijdag 7 oktober

09 octobre 2016 ( #Dagboek moskou expo )

Vandaag komt Patrick, een vriend van Alex, naar Moskou. Aangezien we cash geld nodig hebben voor de taxi, ga ik alleen met de tram naar VDNKh. Volgens de internetsite van de metro kun je op een Troika kaart geld zetten (zo betaal je de metro minder duur),...

• Zaterdag 29 juli

01 août 2017

Ons Nancy is gelukkig! Sedert ze verhuisd zijn heeft ze enkel een douche, en bij ons kan ze een lekker bad nemen terwijl de mannen naar de bakkerij (5 km verder) gaan. Gisterenavond hebben we ze de klok getoond op het kerkhof aan de overzijde van ons...

• Donderdag 13 oktober - tijdens de dag

13 octobre 2016 ( #Dagboek moskou expo )

Alles of niets vandaag. Ofwel wordt het een succes ofwel een reuze flop. Pffff. Gisteren vroeg Marina of ik een kleed of zoiets mee heb, ze wil duidelijk niet dat ik in een jeans op de vernissage verschijn. Vroeger, 30 kg geleden, had ik geen probleem...

• Moskou, eerste kennismaking

20 février 2016 ( #Dagboek Moskou 2015 )

19 oktober 2016 's Morgens om 2u30 vertrokken naar Parijs Roissy (Charles de Gaulle dus). Vliegtuig genomen naar Genève, overgestapt op Swiss Air naar Moskou. Geland 16u30 plaatselijke tijd (1 uur tijdverschil). Op de luchthaven ging het er gewoon aan...

• 1ste dag onderweg

12 septembre 2016 ( #Dagboek moskou expo )

En we zijn vertrokken Zaterdagavond: we zijn klaar, waarom vertrekken we niet direct? Niemand houdt ons tegen. Eerst gaan we afscheid gaan nemen van Marie, die getuige was op ons huwelijk. Marie heeft een café in Febvin-Palfart, zo'n 5 km van Fléchin....