Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Alex Deno on the Road

Vrijdag 7 oktober

9 Octobre 2016 , Rédigé par Linda Callens Publié dans #Dagboek moskou expo

Vandaag komt Patrick, een vriend van Alex, naar Moskou. Aangezien we cash geld nodig hebben voor de taxi, ga ik alleen met de tram naar VDNKh. Volgens de internetsite van de metro kun je op een Troika kaart geld zetten (zo betaal je de metro minder duur), maar je kan ook een aantal dagen erop zetten (onbeperkt te gebruiken tijdens die dagen). Zo hebben wij een Troika kaart voor 1 maand. Het lukt me echter niet om geld erop te zetten zodat ze 7 dagen geldig is. Terug richting de camping dus, onderweg afstappen en een bank binnen om geld af te halen. In maart konden we nog 10 000 roebel per keer opnemen, nu is het slechts 7 500 roebel (110 euro ongeveer).

Wanneer ik terug op de camping kom, is Alex druk bezig schilderijen aan het laden in Marina's auto. Ze gaan naar de Duma (Russisch parlement) met de TV ploeg en daarna gaan ze naar de woning van Nikas Safronov, één van de meest prominente Russische schilders van het ogenblik.

Ondertussen komt om 12 uur een taxi me ophalen op de camping. Hij was besteld om 12u30, maar als hij daar is, moet je mee. Ik ga naar het vliegveld Domodedovo om de vriend van Alex op te halen. Zijn vliegtuig uit Brussel landt om 14u15. De tijd om naar het vliegveld te rijden kan varieren van 1 tot wel 2 uur. Om 13u15 kom ik er al aan. Het vliegtuig heeft vertraging. Verwachte aankomst: 14u42. Om 14u40 zou de taxi terug paraat staan om ons naar de camping te voeren, maar dat heeft weinig zin. De chauffeur spreekt enkel Russisch, hoe vertel ik hem dat de vlucht vertraging heeft? Hij heeft me zijn GSM nummer en zijn naam gegeven, dus zend ik een SMS naar Marina met de gegevens zodat zij hem kan bellen. Om 14u37 landt het vliegtuig. Maar er zijn heel veel vliegtuigen die landen op bijna hetzelfde moment (o.a. vanuit Dubai en Japan). Het is bijna 16 uur als Patrick eindelijk door de paspoortcontrole is en zijn bagage heeft gerecupereerd. Onze taxichauffeur staat in de aankomsthal te wachten, en wij were weg.

Ze hadden ons gezegd dat Alex om 17 uur terug zou zijn op de camping. Wij waren iets later, maar geen Alex te zien. Ik bel Marina, ze neemt niet op, maar zend me een SMS dat Alex me zal contacteren zodra hij kan. Ondertussen wordt het 19 uur, 20 uur. Opeens rinkelt de telefoon. Ik kijk wie het is, maar heb geen zin om op te nemen. Toch doe ik het, gelukkig maar, want we hadden een nummer onder een verkeerde naam opgeslagen en het is Alex.

Nadat de TV ploeg vertrokken is, moest Alex een interview gaan geven op een radiostation. Daarna volgde nog een interview met een krant en nu zitten ze aan de andere kant van Moskou, of we eventjes tot ginder kunnen komen. Ja, natuurlijk, maar dat duurt wel minstens drie kwartier voor we daar zijn. Niet getalmd dus, en avant marche.

We zijn juist uit de metro als Alex me opnieuw belt. Hij zit enkele meter verder in een restaurant en komt ons halen. Samen gaan we terug naar Rukkola waar we Aleksei, Alexander en een tolk treffen. We bestellen pizza.

Nadien gaan we te voet naar het Rode Plein. Als het donker is, is alles hier heel mooi verlicht. Voor Patrick is het een eerste kennismaking met Moskou.

Vrijdag 7 oktober

We gaan een pintje drinken in een restaurant op Kusnetsky Most. Het wordt laat, de metro en trams rijden maar tot 1 uur, dus tijd om op te krassen.

Vandaag was er een uitzending op TV, maar we hebben ze niet gezien. Morgen zullen we wel de link krijgen om er later naar te kijken.

Partager cet article
Repost0
Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
Commenter cet article